Yoga voor vrouwen

Voor wie

Deze yogagroep is heel ruim, iedere vrouw kan er terecht die het fijn vindt om samen met andere vrouwen extra zorg en aandacht te besteden aan lichaam en geest.

Verschillende fases in je leven

In de verschillende fases in je leven ontstaan er heel veel hormonale veranderingen. Van menstruatie tot zwangerschap tot menopauze ondergaat je lichaam grote schommelingen.
Als je wordt geconfronteerd met onvruchtbaarheid of ziekte kan dit eveneens leiden tot hormonale disbalans.

De balans tussen hormonen

De balans tussen hormonen zoals oestrogeen en progesteron hebben een grote invloed op de werking van ons lichaam. Als een bevalling begint, dan maakt het lichaam meer oestrogeen aan, tijdens de menopauze maakt het lichaam minder oestrogeen aan.
Ons lichaam moet telkens een evenwicht zoeken bij hormonale veranderingen.

Pijn

Spierpijnen, gewrichtspijnen, je niet goed voelen in je lichaam, depressieve neigingen, deze symptomen horen allemaal bij een lichaam dat uit evenwicht is.

Lesinhoud

Specifieke oefeningen zoals bekkenbodemspieroefeningen zorgen voor meer vitaliteit.
Stilstaan bij de werking van de verschillende hormonen geeft je meer inzicht in het ontstaan van bepaalde klachten.
Ademhalingsoefeningen helpen je ontspannen en brengen rust in je hele systeem.

Yoga en mindfulness helpen je om stil te staan bij hoe je je voelt in het hier en nu, deze technieken leren je om te kijken naar je leven op dit moment.
Een yogales kan je in een hele diepe rust brengen, dat is een groot geschenk aan jezelf. Tijd nemen voor jezelf is voor veel vrouwen een grote uitdaging.
Gun jezelf de nodige liefdevolle aandacht!

Resultaten

Regelmatige beoefenen van deze yogavorm zorgt voor:
• toename van vitaliteit
• sterkere bekkenbodemspieren
• meer flexibiliteit in gewrichten en spieren
• meer evenwicht in de hormonenhuishouding
• innerlijke rust

Je zal als volwassen vrouw een grote innerlijke tevredenheid ervaren en je gevoel van eigenwaarde krijgt een boost.