Yoga Intensives

Algemeen

Een’ intensive’ dag geeft je de kans om een gebied bij jezelf uitgebreid te exploreren en vrij te maken. Het is een verrijking en verdieping van je yogapraktijk waarbij je kunt ervaren dat naast het fysieke aspect, het innerlijke werk een heel groot effect heeft op je lichaam en je gevoel van welzijn. De dag wordt langzaam opgebouwd en op het einde van de dag zal je voelen dat er een veel betere doorstroming is van je levensenergie.

Intensive 1: vrijmaken van schouders en nek voor een betere energiedoorstroming.

Spanningen in schouders en nek verhinderen ons vaak om vrij te kunnen bewegen en om volledig te kunnen in- en uitademen. Het kan leiden tot een zwaar hoofd, duizeligheid, benauwd gevoel in de borstkas, onrust en een slechtere doorstroming van energie.

Programma

• Anatomie van je schouders en nek, inzicht in de structuur en voelen van de verschillende delen.
• Inzicht in de anatomie van fascia en connectie met het volledige schoudergebied.
• Dynamische bewegingen specifiek voor schouders en nek.
• Visualisatie-oefeningen en mindfulness om te leren je aandacht bewust te richten.
• Ademhalingstechnieken om je geest tot rust te brengen.
• Het effect van neuriën ervaren om pijnlijke plaatsen in je lichaam te leren ontspannen.
• Je leert de techniek ‘focussen’ om te onderzoeken wat ervoor zorgt dat je schouders en nek gespannen zijn of pijnlijk aanvoelen.

Resultaten

• Vrijer bewegen van schouders en nek
• Minder pijn ter hoogte van je schouders en nek.
• Minder spanning in je kaakbeenderen
• Betere doorstroming van de levensenergie
• Minder zwaar hoofd
• Minder duizeligheid
• Betere ademhaling
• Meer ruimte in je borstkas
• Meer vitaliteit
• Innerlijke rust


Intensive 2:
vrijmaken van bekken en onderrug voor een betere energiedoorstroming.

Spanningen in bekken en onderrug verhinderen ons vaak om vrij te kunnen bewegen en om volledig te kunnen in- en uitademen. Het kan leiden tot chronische rugpijn, spanning in bekken en bekkenbodem, seksuele problemen, zwaar hoofd, duizeligheid, spijsverteringsproblemen en een slechtere doorstroming van energie.

Programma

Anatomie van je bekken en onderrug: inzicht in de structuur en voelen van de verschillende delen.
• Uitleg psoasspier en invloed op het lichaam met gerichte oefeningen om de psoasspier te leren ontspannen.
• Specifieke oefeningen voor de bekkenbodemspieren.
• Dynamische bewegingen specifiek voor bekken en onderrug
• Visualisatie-oefeningen en mindfulness om te leren je aandacht bewust te richten.
• Ademhalingstechnieken om de energie beter te laten stromen in je onderbuik en je geest tot rust te brengen.
• Het effect van neuriën ervaren om pijnlijke plaatsen in je lichaam te leren ontspannen.
• Je leert de techniek ‘focussen’ om te onderzoeken wat ervoor zorgt dat je bekken en onderrug gespannen zijn of pijnlijk aanvoelen.

Resultaten

• Vrijer bewegen van bekken en onderrug.
• Minder rugpijn
• Minder spanning in bekkenbodem.
• Betere doorstroming van de levensenergie
• Minder zwaar hoofd
• Betere ademhaling
• Meer ruimte in je onderbuik
• Meer vitaliteit
• Innerlijke rust
Deze pagina delen